dag i sthlm

mamma fick i stort sett dra mig ur sängen vid ett, ville inte alls gå upp.
ska väll berätta lite om min dag i huvudstaden.
jag mikkis och blom, sov som sagt väldigt lite den natten. ingen av oss trodde vi skulle orka.
men vi tog ändå tåget vid tio i två eller något sånt.
när vi kom till sthlm gick vi till en kina restaurang och vi delade tre st på två matträtter.
ingen av oss åt ändå inte upp, men gott va det!
vi drog oss sen till kungsträdgården och inväntade två timmar där tills the voice skulle börja.
blev många liter vatten kan jag ju säga, kändes som man var utomlands, riktigt värme och kvavhet!
bättre blev det ju inte sen när vi skulle tränga oss in i folkhavet!
kom i stort sett fram lite längre än mitten, hade skit roligt !
men varmt va det, vi stog på grus så när vi alla öste och sjöng hoppa och ja ni vet.
blev det damm överallt! mina röda convers va vita!? jag trodde först det var rökmaskinen som nådde ända till oss.
värmen låg på minst 45 grader, och fick knappt någon luft, och hade äckliga små fjortisboys brevid oss.
svenskar som pratade värre än sina blattekompisar, och pratar respektlöst till tjejerna.
tjejerna *lampiga som dom är bryr sig inte, dom bildar ring brevid oss och dansar som på ett jävla högstadiedisco? wtf. blev så irriterad så vi stog och putta allt vi kunde jag och mikkis!
senare står jag och hoppar och sjunger som vanligt, en av dom där killarna kommer bakom mig.
ställer sig och tar tag i mig och börjar dansa*? WHAT? då vände jag mig bara om och frågade vad fan han höll på mig och berättade för honom exakt vad jag tyckte om honom och hans äckliga kompisar.
tror han skämdes skaligt mycket..
senare börjar någon ta mig på rumpan, och fyfan hade jag fått reda på vem det va, ppffffff!
vid tjugo i tio ger vi upp och drar oss mot stationen, alla biljettgrejs var stängd så vi kunde inte köpa nå biljetter.
vi yrade runt högt som lågt till slut hittade jag en tjej som var snäll och sålde tre biljetter till oss.
visst vi kunde ha köpt på tåget, men ändå, då blir det dyrare m.m
tåg resan hem va nog det värsta. smockat med folk hit och dit, och avskyvärda människor som tror att dom är något. kan lova  att det var dagis/djungel. spy på sånna!
ni tycker förmodligen att jag har mycket fördomar, men det har jag om man inte kan beete sig! thats it.

när vi kom till västerås gick vi till station där alla bilmänniskor hänger för att kolla om vi kände någon.
vi hade nämligen presic missat bussen. fick skjuts och sen åkte jag blom och mikkis och hämtade matte becca och anton, åkte runt lite, station, dilos och dunka musica. sedan skjutsade dom hem mig så somnade jag ganska snart.
thanks for a good day mates

dag ska vi förmodligen åka till kolbäck för att fiska och grilla. skriver sen kyss


RASMUS sEEBACH - Natteravn
har aldrig riktigt gillat danska, but i love this song!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0