tjohejsan

idag blev det en skön dag i skolan, tråkigt bara att vädret tjabbla till sig.
åkte efter skolan ner på staden och fikade med sabina och jonna. väldigt trevligt.
och kanske aldrig berättade det här ibloggen, jag vet inte men sabina skulle få en hund nu i slutet av april.
helt gratis, men hon tackade dock nej pga av opassande planer inför framtiden.
men var och hälsade på den lilla skurt idag och få se vad vi hade att missa. blev helt kär!:(

aja skulle ta bussen hem så när jag kom till centralen var det cirka 20minuter kvar.
en jävla kärring ursäkta språket. började rycka i mina kläder och sa att det var fint med kjol (fast jag hade klänning).
frågade därefter om jag färgar mitt hår hemma och skröt sedan om att hon hade vart hos frisören tidigare idag och ska tala om för en bloggläsare att hon hade 1cm längd på håret och pissgult. inget att skryta om enligt mig..
hon bröt även på finska så fattade inte allt hon gaggade om.
hon skulle bjuda mig på godis och ja vet inte vad. när jag sa nejtack så ställde hon mig mot väggen och frågade varför jag inte ville ha godis, mfl följdfrågor. 
brukar också sätta sig en liknande tant brevid mig på buss25 och prata massa, hon bryter tyvär också på något annat språk så förstår inte mycket där heller.
synd, eller? förstår bara inte varför dom dras till mig? förut försökte en tant få mig att hjälpa henne byta skor vid en busshållsplats. hmm..  förstår liksom inte grejen, kanske bara ser allmänt snäll och gullig ut, vem vet.


nu har jag bytt om och bara myser i min rosa älskade mjukisdress.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0