storm * sabina är bäst

igår väckte pappa mig vid halv fyra, och han va i stort sett väldigt taggad på att åka båt.
javisst, kan väll bli mysigt tänkte jag, så jag åt bytte om sen bärde det av rakt ner i båten.
vi börjar åka, mitt ute på vattnet  [när vi åker i fullfart]  känner jag att det börjar lukta bränt,
pappa saktar ner och vi hör att det smattrar. hm vad är det för något?
jo visst, motorn!! vi har som ett lock över motorn och det bara bolma ut rök.
min första tanke och utrop : BÅTEN KOMMER ATT SPRÄNGAS!!! 
pappa får också en snabb tanke och skriker ; JÄVLAR, JAG TROR DET BRINNER!!!
pappa drar bort locket, men det brann inte, och det tackar jag gud för, haha.
det va nå vatten som börjat koka eller vad nu pappa snacka om, huh?
blev skapligt rädd där ett tag iaf;) men sen puttra vi på vidare, åkte till östra för att ta oss ett dopp.
sen drog vi till björnösundet och mötte upp nicke och lena i en båt och fredda och marina i den andra.
sen såg vi otroligt mörka moln på himlen och började höra åska lite smått..
vi sa vi hörs, fredda drar i väg fort som fan medan nicke och lena åker i en lugn tackt.
jag och pappa väntar ett tag och drog upp kapellet utifall det skulle börja regna.
jo tack det gjorde det ju ! haha vi kom om nicke och lena och skrattade gott åt att dom fick regnet över sig.

det började regna över oss också, först dugga det lite, sen dog våran båt. KUL!
på en halv sekund började det spö regna, vi såg inte ens en meter framför oss.
vi slängde i ankaret fast det blåste så mycket och va så mycket vågor så vi drev rakt imot ett ''grund''
och rakt in i vassen, det va blixtrar på hela himlen, jag stoppade ut mitt huvud i kanske 3-5 sek och jag kunde redan då vrida ur mina kläder.båten värgar starta, vi ringer nicke och lena dom kom för att hjälpa.
rakt in i vassen dom med, vi försökte att dom skulle dra oss, men det va ju kul att våran båt var för tung..
pappa ramla typ ner i vattnet, höll på att åka in i den andra båtens motor. blixtrarna va väldigt många och läskiga.
mina mjukisar va otroligt tunga pga fyllda med vatten. tillslut när vädret la sig så kom vi ut där i från, jag fick hoppa in i den andra båten och fick låna en tjocktröja. skönt! tog oss två timmar att komma hem.
och kan ju tala om att det verkligen var kaos . haha

när vi kom hem tog jag en varm duch och åkte till sabina där vi hade myskväll med jessica och anton.
tog en promenad med hunden klas och jag hittade en cykel, wihow.

kyss:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0